Corona maatregelen Q&A Beter Uit vakantieparken

 

  1. Zijn de parken van Beter Uit open?

La Draille: Voor vakantiepark La Draille in Frankrijk gelden de regels van de Franse overheid. Op last van de overheid in Frankrijk is er een totale lockdown. Op dit moment gelden de afgekondigde maatregelen tot 2 juni. Vooralsnog zijn gasten na deze datum weer welkom en zijn alle faciliteiten geopend. Gasten met een boeking op vakantiepark La Draille in de periode vóór 2 juni, zijn al geïnformeerd of zullen hier zo spoedig mogelijk over geïnformeerd worden.

Vakantiepark Walsdorf in Luxemburg is geopend, de Luxemburgse overheid heeft geen restricties opgelegd betreffende de sluiting van campings en parken. Het is mogelijk om door België te reizen, zonder hier een tussenstop te maken.

De Belgische overheid heeft dit weekend bekend gemaakt dat per direct alle Nederlanders in transit naar Luxemburg, inclusief toeristen, doorgang krijgen over de Belgische grenzen. Verder is ook de verhuur van accommodaties in Luxemburg weer toegestaan en daardoor kunnen we u komende zomer en tijdens de christelijke feestdagen, in ons geval de weekenden van Hemelvaart en Pinksteren, van harte welkom heten op park Walsdorf!

Hierbij is het volgende belangrijk:  

1.  Reserveringsbevestiging en ID. U dient van tevoren te reserveren en de bevestiging van uw boeking mee te nemen. Ook dienen alle reizigers een geldig legitimatiebewijs mee te nemen (geen rijbewijs!).  

2.  Geen tussenstops. U kunt helaas geen tussenstop maken in België; we adviseren u om in NL of LU te tanken.  

3.  Gezinssamenstelling. Uitsluitend leden van hetzelfde gezin kunnen samen in één auto reizen.  

4.  Gezichtsmaskers. In België en Luxemburg is het bedekken van neus en mond verplicht in openbare plekken. Dit mag een mondmasker zijn, of een sjaal of kol.

Vell Emporda: Ons vakantiepark Vell Emporda in Spanje heeft eind juni als geplande openingsdatum. We weten nog niet wat de Spaanse regering beslist en moeten dit helaas afwachten. We zijn constant in contact met ons partnerpark Vell Emporda over de situatie in Spanje. Zodra we meer informatie hebben zullen we hier meer over melden.

 

  1. Kan ik omboeken naar een andere periode of ander park?

Beter Uit vakantieparken heeft tijdelijk de mogelijkheden tot omboeken verruimd. Dat betekent dat je momenteel je verblijf kosteloos kunt omboeken naar een ander park of een andere periode in 2020. Indien er een prijsverschil is, zijn de extra kosten voor uw rekening. Er wordt geen restitutie verstrekt indien er een negatief prijsverschil is. Bij omboeking blijven de oorspronkelijke annuleringstermijnen van kracht.

Omboeken met een voucher van de parken Walsdorf en La Draille naar Vell Emporda is niet mogelijk. Een boeking van La Draille en Walsdorf kan niet omgezet worden naar een boeking op Vell Emporda.

 

  1. Ik wil annuleren. Kan dat?

Gezien de bijzondere omstandigheden zal Beter Uit vakantieparken momenteel niet overgaan tot terugbetaling van de reeds betaalde reissom, maar ontvang je een voucher ter waarde van het reeds betaalde bedrag. Deze voucher is overdraagbaar.

De uitgereikte voucher kan gebruikt worden voor het boeken van een vakantie in 2020, 2021 of 2022. Vouchers uitgegeven door vakantiepark La Draille volgen de richtlijnen van de Franse overheid en vallen onder de Franse wetgeving.

Neem contact op met onze parken via 0883100580 of via info@beteruitvakantieparken.nl als u nog vragen heeft over de voucher.

 

     4. Vergoedt de annuleringsverzekering de kosten als ik wil annuleren?

De kortlopende annuleringsverzekering van Beter Uit vakantieparken (Europeesche verzekeringen) biedt geen dekking voor uitbraak van besmettingsziektes, zoals het coronavirus. Er zijn verzekeringen die dit wel vergoeden, maar je dient je dan bij te verzekeren voor extra annuleringsredenen, zoals de uitbraak van een besmettelijke ziekte. Als je dat hebt gedaan, dan betaalt de verzekeraar wel uit. Voor meer informatie daarover verwijzen we naar de verzekeraar. Heeft u een annuleringverzekering bij ons geboekt kunt u kijken op de website van de Europeesche: https://www.europeesche.nl/nieuws/coronavirus-vraag-en-antwoord

 

 

Wij doen ons uiterste best om de gasten die op korte termijn aankomen eerst van informatie te voorzien en zorgvuldig te helpen. Wij zullen aanvragen zo spoedig mogelijk behandelen. Vanwege de uitzonderlijke situatie vragen wij geduld en begrip voor het feit dat de reactie op aanvragen langer zal duren.

Voor de periode na 1 juni zijn nog geen concrete maatregelen afgekondigd door de officiële instanties. Wij waarderen het enorm als je de ontwikkelingen wilt afwachten. Wij doen er alles aan om de vakantieparken open te houden en iedereen een aangename vakantie te bieden.